Serwis klimatyzacji samochodowych aut wszystkich marek. W naszym warsztacie mechaniki pojazdowej w Myślenicach zadbamy okresowo i doraźnie o prawidłowe działanie klimatyzacji w twoim samochodzie.
Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
– Dysponujemy dwoma nowoczesnymi maszynami do klimatyzacji samochodowych
– Duża dostępność terminów
– Krótki czas realizacji i oszczędność czasu
– Kompetentny personel
– Profesjonalny proces serwisowania układu klimatyzacyjnego
– Atrakcyjne ceny
Pierwszym krokiem, który wykona serwisant to kontrola układu klimatyzacji auta. Wykorzysta do tego profesjonalne urządzenie do klimatyzacji wyposażone w moduł diagnostyczny mierzący kilka ważnych parametrów działania autoklimy.
W tym kroku wykonamy kompleksową diagnostykę poprawności działania, szczelności układu i ciśnienia klimatyzacji w Twoim samochodzie.
Jeżeli wszystko będzie w porządku to w kolejnym kroku wymienimy jedynie filtr kabinowy i przeprowadzimy proces odgrzybiania klimatyzacji.
Serwis klimatyzacji samochodowej jest pojęciem szerszym od kontroli samego układu.
Obejmuje szereg czynności zmierzających do przywrócenia prawidłowego działania klimatyzatora samochodowego.
Kiedy wykonuje się serwis klimatyzacji samochodowej?
Zasadniczo serwis wykonuje się raz do roku.
Serwis klimatyzatora w twoim aucie zostanie wykonany w sytuacji kiedy diagnostyka wykaże konieczność uzupełnienia czynnika roboczego lub jeśli zdiagnozujemy inne usterki układu chłodzenia kabiny pojazdu wymagające działania.
Po sprawdzeniu i określeniu rodzaju używanego w twoim samochodzie czynnika chłodzącego niedobór ten uzupełnimy. To przywróci właściwe parametry działania klimy.
Serwis klimatyzacji warto zlecić także po zakupie używanego samochodu. Będziesz miał pewność, że wszystko działa prawidłowo w nowo nabytym pojeździe.
Po podłączeniu testera serwisant sprawdzi parametry działania automatycznej, komputerowej klimatyzacji samochodowej.
Diagnostyka automatycznych klimatyzacji (climatronic) ma tą zaletę, że pozwala odczytać zapisane w pamięci komputera pokładowego błędy, które pojawiaj się w układzie okazjonalnie w formie anomalii.
Regularna kontrola automatycznych układów klimatyzacyjnych w samochodach osobowych i dostawczych pozwala to wyłapywać potencjalne problemy zanim staną się przykrą rzeczywistością.
Osuszacz służy to zbierania wilgoci z czynnika chłodzącego. Jest to element eksploatacyjny o określonej żywotności będącej pochodną chłonności.
Zasadniczo osuszacz wilgoci wymienia się we współczesnych samochodach co ok. 2-3 lata.
Niektóre samochody wymagają tej czynności rzadziej dlatego warto zasięgnąć porady specjalisty lub poszukać informacji na ten temat na forum motoryzacyjnym marki twojego samochodu.
Sama wymiana osuszacza powinna zostać wykonana błyskawicznie w maksymalnie 30 minut od otwarcia opakowania. Jest to ważne dla jego żywotności.
Istnieją trzy sposoby na znalezienie nieszczelności w systemie klimatyzacji aut zarówno osobowych jak i dostawczych:
– przy użyciu czujnika wykrywającego wyciekający z układu gaz
– przez napełnienie układu azotem i pokrycie podejrzanych o przeciek miejsc pianą
– przez wtłoczenie do klimatyzacji gazu z barwnikiem, który jest widoczny w świetle ultrafioletowym – ta metoda jest stosowana rzadko ponieważ wykazano, że może być szkodliwa dla niektórych kompresorów klimatyzacyjnych.
Jeden z najważniejszych kroków procedury serwisowania klimatyzacji to jej odgrzybianie.
Zagrzybione przewody układu klimy mogą być groźne dla zdrowia.
Odgrzybianie wykonuje się za pomocą specjalnych środków chemicznych lub w drodze tzw. ozonowania klimatyzacji.
Ozonowanie klimatyzacji jest zdecydowanie najpopularniejszą metodą odgrzybiania. Wykonuje się je szybko, jest to metoda skuteczna i bezpieczna dla podróżujących pojazdem.
Ozonowanie wykonuje się poprzez umieszczenie w samochodzie urządzenia o nazwie ozonator.
Krążący w układzie klimatyzacyjnym ozon zabija wszelkie grzyby i drobnoustroje szkodliwe dla zdrowia człowieka.
Po ozonowaniu i zakończeniu odgrzybiania auto jest dokładnie wietrzone.
Okresowa kontrola i serwis klimatyzacji samochodowej jest zalecana jeden raz w roku. Dzieje się tak dlatego, że w tym okresie przeciętny ubytek czynnika roboczego sięga 10%. Niedobór chłodziwa w klimatyzacji obniża jej sprawność.
Serwisując autoklimę wykonamy krok polegający na odessaniu i zważeniu ilości obecnego w układzie czynnika chłodzącego.
Jeżeli odchylenie od normy będzie większe niż wspomniane 10% to najprawdopodobniej mamy do czynienia z nieszczelnością w układzie. Poza standardowymi działaniami konieczne jest w takim przypadku znalezienie miejsca wycieku i jego uszczelnienie.
Przy okazji po odessaniu czynnika roboczego maszyna do klimatyzacji samochodowych stworzy próżnię w układzie. Wyciągnie to wilgoć z systemu klimatyzacyjnego oraz pozwoli potwierdzić istnienie nieszczelności na podstawie czasu utrzymywania się próżni.
Samo wytworzenie próżni zajmuje profesjonalnym urządzeniom ok. 3 minut. Prawidłowy czas utrzymywania próżni w trakcie serwisowania klimatyzacji samochodowych to ok. 30 minut.
Następnym krokiem jest napełnienie klimatyzacji nowym czynnikiem chłodniczym z dodatkiem specjalnego oleju. Olej w czynniku roboczym służy do smarowania kompresora.
Dobór oleju dodawanego do mieszanki jest istotny ponieważ różni producenci używają różnych kompresorów dla których zalecane są specjalne rodzaje olejów. Wiedza i doświadczenie serwisanta są tu niezbędne. Źle dobrany olej dodawany do czynnika chłodzącego może skrócić żywotność klimatyzacji twojego samochodu.
W niektórych przypadkach szczególnie zabrudzonych i zanieczyszczonych układów klimatyzacji samochodowej konieczne jest wykonanie ponadprogramowego kroku płukania lub przedmuchu klimatyzacji.
Sam przedmuch klimatyzacji wykonuje się azotem pod ciśnieniem ok. 12 bar.
Z kolei płukanie wykonuje się specjalnym czynnikiem chemicznym. Przepłukaną klimatyzację następnie przedmuchuje się azotem.
Ta metoda jest najskuteczniejsza, ale też najdroższa i najbardziej czasochłonna.
Dzięki płukaniu i przedmuchowi pozbędziesz się zalegających w układzie martwych owadów, obeschniętych liści drzew i wszelkich innych przedmiotów, które dostały się do środka w trakcie eksploatacji pojazdu.
Inną z czynności dodatkowych podczas serwisowania klimatyzacji jest kontrola odpływu wody z parownika. Nieprawidłowo działające odprowadzanie wilgoci i odpływ wody powoduje pojawianie się wody wewnątrz pojazdu.
Po zakończeniu procedury serwisowej mechanik może zdecydować wykonać test sprawności i wydajności układu.
Polega on najczęściej na umieszczeniu termometru w odpowiednim miejscu w samochodzie (w kratce wentylacyjnej) i pomiar temperatury powietrza schłodzonego klimatyzatorem.
Test mierzy czas w jakim uda się uzyskać określoną temperaturę tłoczonego powietrza.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług wszystkich kierowców z obszaru miasta i gminy Myślenice, a także każdego komu zależy na profesjonalnie, solidnie i niedrogo wykonanym serwisie klimatyzacji samochodowej.
Pomoc Drogowa i Holowanie 24H -Laweta Myślenice w Google Maps
Lokalizację i opinie na temat warsztatu samochodowego w Myślenicach znajdziesz tutaj:
32-400 Myślenice
© 2022 Scyz-Gum s.c. | LawetaMyslenice.pl | Polityka Prywatności